tisdag 2 mars 2010

Skifte i ledningen för PPI

Jag har halvt om halvt följt PP Internationals arbete under åren och även deltagit på en av de konferenser som PPI anordnat i Finland. Sedan länge befinner jag mig på deras mailinglista och jag hänger i Skypechatten för Svenska Piratpartiets internationella  grupp. Jag planerar även att delta i den konferens som PPI ska anordna i Bryssel i april i år, där jag även varit involverad en del i förberedelserna.

Så någon dag efter att det hänt noterar jag att PPI möblerar om i ledningen. Patrick Mächler kliver ner som co-president och ersätts av Jerry Weyer, vice ordförande för Piratpartiet i Luxemburg. Han kommer sitta fram till konferensen i Bryssel då PPI förmodligen kommer genomgå ett par grundläggande förändringar gällande stadgar och ledarskap.

Förhoppningsvis ska jag få tid att skriva mer om PPI och dess arbete  längre fram.

Inga kommentarer: