fredag 5 mars 2010

Datalagringsdirektivet, vad kan Piratpartiet egentligen göra?

Jag läser ett blogginlägg av Tomas Melin som gör mig väldigt irriterad. Vilket jag sällan blir av att läsa blogginlägg. Hans inlägg heter Därför leder Miljöpartiet kampen mot datalagringen och är egentligen en enda lång sågning av Piratpartiets argumentation kring datalagringsdirektivet, vår vågmästarstrategi och våra chanser att påverka politiken över huvud taget. Och han verkar inte vara på sitt vänliga humör när han skriver.

Egentligen borde jag kanske skriva ett bemötande till det Tomas skriver, men jag tänkte överlämna det till svärmen. Gå in på hans blogg och läs och kommentera.

1 kommentar:

Tomas M sa...

Svärmen brukar hitta mig ändå :)

Men ta gärna en stund att bemöta det jag skriver, jag tror det vore intressant.