måndag 1 mars 2010

Brysselkoll

Jag har varit nere i Bryssel ett par veckor nu den här gången, och sakta känner jag att jag börjar få lite koll på hur allt funkar här. Att jag lyckades bena ut förutsättningarna för Amelias tillträde lyfte bort en enorm stressfaktor från min axlar. Det är inte vetskapen om att man inte har någon fast inkomst som tär på en, utan ovetskapen om hur länge det kommer att vara så. Nu vet jag attjag inte kommer ha en fast anställning här förrän absolut tidigast i höst, och jag vet även att jag kan förvänta mig att ha mer exakt koll på läget i slutet av april. Så en sak mindre att oroa sig över. I alla fall för stunden.

Jag har även kommit in i någon form av vardagslunk med rutiner för när jag tar mig till jobbet, lunchande, matlagning på kvällarna i mitt tillfälliga boende och givetvis den obligatoriska after work-ölen på fredagarna. Jag lyckades till och med gå och tvätta mina kläder i en tvättomat, en alldeles ny upplevelse i mitt liv.

Slutligen vill jag gratulera Johan "Ludde" Lundin som vann min namntävling för min kommande modeblogg. Han slängde iväg ett namnförslag på facebook och är nu den lycklige vinnaren av en middag nästa gång han har vägarna förbi Bryssel. Stort grattis till honom.

Inga kommentarer: