fredag 13 november 2009

Bryssel nästa!

Även om det har diskuterats fram och tillbaks sedan valet i somras så stod det först igår helt klart att jag kommer att åka med Amelia ner till Bryssel för att jobba som hennes kanslichef i Bryssel. Utöver kansliadministration och personalfrågor kommer jag även ansvara för mediakontakter. En arbetsuppgift som inte fick en direkt lysande start när pressmeddelandet om anställningen som jag och Amelia skrivit ihop inte skickades iväg som den skulle av partiets presscenter. Men jag skyller på tekniken helt och hållet i det här fallet.

Hur som haver som har det alltså blivit dags för mig att släppa det trygga studentlivet här i Uppsala och prova mina vingar nere på kontinenten. Exakt när jag kommer börja är inte helt spikat, men tanken är att jag ska åka ner samtidigt som Amelia tillträder som parlamentariker.

Jag måste erkänna att jag skräms lite av det hela. Att ha varit med om att bygga upp Piratpartiet och framför allt Ung Pirat de senaste åren har visserligen var en stor och lärorik resa, men det bleknar i jämförelse med att få stiga rakt in i den europeiska politikens centrum och på nära håll följa och assistera vad som troligtvis är Piratrörelsens färgstarkaste och driftigaste politiker.

3 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Skithäftigt! Lycka till!

Och håll Uppsalafanan högt i Bryssel!

/Markus, GuldCenterPirat och Uppsalabo

Signe Rocklin sa...

Grattis till nya jobbet och lycka till!

Unknown sa...

Hon har gjort ett bra val.... grattis!