måndag 1 juni 2009

Symbolvärdet utomlands

Jag skrev i mitt förra inlägg om symbolvärdet av att rösta på Piratpartiet i EU-valet. Tänkte bygga vidare och uppmana alla att söka på Piratpartiet på valfri nyhetssöktjänst som tar med utländska nyheter. Där listas artikel efter artikel från olika Euorpeiska länder om våra chanser att komma in i europaparlamentet. Och jag är övertygad om att det kommer skrivas än mer efter att vi har kommit in den sjunde juni.

Jag noterar även med glädje att finska Piratpartiet nu samlat ihop alla underskrifter de behöver för att registrera sig som ett parti i Finland och att de nu siktar på att ställa upp i det finska riksdagsvalet om två år. Jag önskar dem all lycka till och jag är, efter att ha varit i Finland tidigare i år och träffat många av dem, helt övertygad om att de kommer göra lysande ifrån sig.

Ser att Rick också skrivit om de finska piraterna.

Läs förresten även Anders Rydells artikel i Aftonbladet som försöker sätta fingret på varför Piratpartiet vuxit fram som politisk kraft i Sverige. Förmodligen ligger det en hel del i det han skriver.

Inga kommentarer: