torsdag 11 juni 2009

8132

Just nu är siffran 8132 min absoluta favoritsiffra. Det är nämligen så många som valde att sätta sitt kryss vid mitt namn när de röstade på Piratpartiet i europaparlamentsvalet. Det räckte visserligen inte för att kryssa upp mig (jag tappade till och med en placering i slutändan), men det räckte mer än väl för att göra mig djupt rörd över det förtroende som folk var villiga att visa mig. Jag vill rikta ett enormt tack till var och en som kryssade mig! Det känns alldeles fantastiskt att se att så många trodde på mig så mycket.

Nu ska jag ta med mig det här när jag går vidare med partiarbetet. Jag har redan blivit frågad av ett par personer om jag kommer att kandidera till riksdagen nästa år. Tyvärr kan jag faktiskt inte ge ett svar på den frågan just nu, det är enormt påfrestande att driva valkampanj, och även om jag lärt mig en hel del på den här resan vet jag helt enkelt inte om jag har energin att göra det en gång till så kort inpå. För om jag ska kandidera så tänker jag göra det helhjärtat och gå in för det med minst lika mycket engagemang som jag gjorde i den här kampanjen.

Men jag får ta och återhämta mig under sommaren och se lite på hur partiet beslutar sig för att ta fram sina kandidatlistor innan jag tar ett slutligt beslut i frågan. Kanske gör jag mer nytta inom kommunpolitiken?

4 kommentarer:

Såne sa...

Attans.

Jag är övertygad om att vad vi behöver är en människa som är så bra på att inte ge sig i diskussioner som du.

Ylva L sa...

Jag kryssade Christian men du var mitt andraval, därför blir jag så besviken på att du pratar om att vi ska ställa upp i kommunval. Du verkar ju förnuftig så jag hoppas att du ändrar dig.

Mab sa...

Ylva L:

Jag kan väl vara förnuftig även om jag inte delar dina åsikter om Piratpartiets roll i kommunpolitiken?

Björn sa...

Klart du ska ställa upp!