torsdag 7 maj 2009

Piratresande en helt vanlig onsdag

Åkte till Enköping idag för att hjälpa till att få igång verksamheten där. Jag hade skickat ut ett mail med ganska kort varsel om att jag skulle dyka upp och bjudit in folk att möta upp mig och Ellinore Johansson, kommunansvarig i Enköping, på ett café i byn. Mötet flöt på väldigt bra. Vi pratade om hur man kunde få igång lokalt engagemang, bestämde datum för uppstartandet av en lokal Ung Piratavdelning i Enköping samt utsåg en vice kommunledare. Jag passade även på att lämna av en bunte affischer och flyers som jag hade liggande. Förhoppningsvis var det här den lilla knuff som behövdes för att få saker i rullning där.

Efter mötet passade jag på att svänga förbi Västerås och titta in på västeråspiraternas piratöl. Där var stämningen på topp efter en lyckad flygbladsutdelning och ett tiotal pirater satt och diskuterade stort och smått. Fick veta att de varit ännu fler som deltagit i flygbladsutdelningen. Jag passade på att diskutera lite kring hur Piratpartiet skulle kunna fungera i kommunpolitiken med bland andra Mattias Hallin, valkretsansvarig i Västmanlands valkrets, och EU-kandidaten Johanna Julén.

Nu sitter jag här hemma och försöker packa ihop saker inför min resa till SFS-fullmäktige i Karlstad imorgon. Givetvis har jag även bokat in att träffa de lokala piraterna när jag ändå är där.

Jag har nämlign kommit fram till att jag gillar att åka runt och träffa lokala pirater och se all den kreativitet och engagemang som finns i partiet. Framöver står Eskilstuna, Luleå, Linköping, en vända till i Värmland och eventuellt Örebro inbokat före valet. Samt säkert ett par besök som jag inte kommer ihåg just nu. Det är en spännande tillvaro att vara EU-kandidat för ett parti med vind i seglen.

Inga kommentarer: