onsdag 20 maj 2009

Idag är det dags att rösta på piratpartiet!

Jag har precis avslutat en två dagars intensiv rundresa i Värmland där jag tillsammans med Värmlands valkretsledare träffat lokala aktiva i det stora flertalet av alla värmlndska kommuner och sett till så de fått valsedlar till förtidsröstningslokalerna som öppnar idag.

Klockan åtta på morgonen ska jag sätta mig på tåget till Linköping för att efter lunch medverka på en debatt om integritetsfrågor som annordnas av Utrikespolitiska studentföreningen i Linköping. Verkar vara en väldigt spännande panel som de fått ihop så det kommer säkerligen bli ett givande samtal.

På kvällen sedan ska jag göra det enskilt viktigaste under hela valkampanjen. Jag ska gå och rösta på piratpartiet. Idag börjar nämligen förtidsröstningen, och för att få igång röstandet bland våra sympatisörer kommer ett antal personer från vår EU-valslista och från partistyrelsen gå och förtidsrösta på olika orter runt om i landet. Så är du i Linköping är du mer än välkommen att gå och rösta med mig kl 18.00 ikväll på Stadsbiblioteket i Linköping.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, just det!
Jag och K skulle ju förtidsrösta idag!

(En fråga som inte har med piratpartiet att göra; Hur blir det till midsommar? Jag och K är lediga och funderar då på att dra oss ner till Skånelandet, du också? ^^)

Såne sa...

Nu har jag röstat så jag hoppas att du håller ditt löfte om bloggande om du kommer in. Annars åker jag ner och drar dig i skägget.

Mab sa...

Yoioo:
Glöm inte att berätta för alla ni känner att ni röstat och att de bör göra detsamma. Det som krävs för en valframgång för Piratpartiet är att vi får alla våra sympatisörer att faktiskt rösta.

När det gäller midsommar så pratade jag med folket i skåne när jag var nere vid förra månadsskiftet. Det blir något någonstans, men det är inte säkert vart.

Såne:
Du behöver inte oroa dig. Öppenheten med vad som händer i parlamentet är ju ett av våra paradkort, så det kommer jag definivt göra

Såne sa...

Egentligen oroar jag mig inte heller. Jag har suttit med på för många landskap där du vägrar ge dig för att tro att du kommer börja fucka upp saker såhär på ännu äldre dar. ;)