onsdag 6 maj 2009

15 minutes of fame

Jag fick min stund i rampljuset när TV4 Uppland körde ett kort inslag om Piratpartiet i måndags som en del i deras bevakning av kandidaterna. Inslaget kan ses här. jag är lite irriterad över att de svar som jag ger inte är på exakt de frågor som impliceras av berättarrösten, men sådant får man ta. När det verkar som om jag säger att vi ska rösta som vår partigrupp i alla andra frågor än de som rör fildelning är detta givetvis helt fel. Frågan jag svarade på var hur vi skulle rösta i andra frågor än de vi driver, men de frågorna vi driver är givetvis betydligt större än fildelningsfrågan.



Men om inget annat har jag lärt mig lite mer om hur media fungerar.



Jag kan även glädja mig åt att vara en av de kandidater som stöds av nätverket svart måndag. Det finns även möjlighet att ställa frågor till mig på deras forum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

måste säga att jag blev förbannad när hon sa "ska rösta som vår partigrupp i alla andra frågor än de som rör fildelning". För det är TOTALT fel, det är inte fildelning som är vår huvudfråga, iaf inte varför jag röstar på PP, och det är just pga den vinklingen som gör att folk är så satans skepptiska till PP.

Hans J sa...

När det gäller TV4 ($#¤%) så får väl Piratpartiet vara glada över att man överhuvudtaget nämns. Piratpartiet är ju från och med i morgon "bara" det tredje största partiet i Sverige!

Det blir väl först när Piratpartiet ensamt har en 60-70% av alla rösterna som partiet kan räkna med att få en helt korrekt rapportering...

Ytterligare en anledning till att vilja att partiet blir större!