onsdag 8 april 2009

En tids tystnad

De som följer den här bloggen har nog märkt att det inte producerats så många inlägg på sistone. Det beror på en mängd olika saker. Dels att jag haft völdigt mycket att stå i. Först var det Ung Pirats förbundskongress, och sedan var det mitt trettioårsfirande. Bägge tillställningarna var väldigt trevliga och tillsammans kändes de som en milstolpe som jag var tvungen att passera för att gå vidare.

Ung Pirat har mer eller mindre varit mitt liv de senaste åren. Även om jag rent formellt haft anra huvudsysslor har merparten av min tid gått åt förbundet på ett eller annat sätt. Det är en investering och en erfarenhet som jag inte ångrar det minsta, men samtidigt känner jag att det är dags att gå vidare. Jag har gett allt jag kan ge till förbundet, och förbundet har gett mig allt jag behöver för att känna att jag är redo att axla nya utmaningar.

Närmast på tur står EU-valet, och det är där all min energi kommer att riktas framöver. Före EU-valet finns dock kårvalet vid Uppsala studentkår, och även om jag står på 16e plats på Piratstudenternas lista eftersom jag beräknas försvinna till Bryssel efter sommaren så tackar jag inte nej till ett personkryss eller två :-)

Inga kommentarer: