måndag 26 januari 2009

Kampanjgrupp sökes

När jag var på väg hem från lanseringen av kampanjen Rösta 7 Juni i förra veckan så insåg jag att det var hög tid för mig att komma igång med min personvalskampanj inför EU-valet.

Min plan är att jag ska jobba halvtid med min kampanj undet februari och mars för att sedan trappa upp till mer eller mindre all min tid under april och maj. För att kunna göra ett bra jobb med kampanjen behöver jag ett team runt mig som kan hjälpa mig planerandet och genomförandet av kampanjen. Jag behöver personer som kan korrekturläsa debattartiklar och hjälpla till att få in dem i tidningar. Jag behöver personer som kan planera och koordinera skolbesök samt övertyga skeptiska rektorer om att det visst ligger i deras intresse att låta en representant från Piratpartiet tala inför deras elever. Jag behöver någon som kan arbeta med grafiskt material och ta fram flyers, loggor och liknande. Jag behöver även folk som kan hjälpa mig att använda sociala medier för att nå ut till folk, och jag behöver bollplank att diskutera strategier med.

Kort och gott behöver jag folk med erfarenhet av eller intresse av att driva kampanjer. Så jag tänkte att jag helt enkelt skulle efterlysa intresserade här. Dessvärre kan jag inte erbjuda något som kompensation mer än erfarenheten som följer av att arbeta med valet. Möjligen kan jag slänga på en snitsig titel att stoppa in i CV:t om kampanjen går bra. Förhoppningsvis finns det folk som är intresserade av att arbeta med en personvalskampanj för att få erfarenhet av en sådan inför riksdagsvalet nästa år. Är du en av dem, och kan tänka dig att bistå i mitt kampanjarbete, så ska du inte tveka att höra av dig till mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ambitiöst!

Tror du dig kunna komma förbi AA och främst CE genom personkryss?

Tror du att CE inte får personkryss iom förstaplatsen?

Mab sa...

Jag tror att jag har en reell chans att få tillräckligt många kryss för att flyttas upp (5% av samtliga röster på partiet). Det innebär i så fall att Christian och Amelia måste få fler personkryss än vad jag får för att inte bli omsprungna. Huruvida de kommer lyckas med det beror nog helt och hållet på hur mycket kampanj de driver för partiet.

Så om man vill se någon av dem i Bryssel så kan det vara en bra idé att driva på dem att de ska ut och synas i partiets valkampanj så mycket som möjligt.

Det bästa vore givetvis om alla våra kandidater lade ned tid och energi på att driva personvalskampanjer. Då skulle vi ha tjugo helt dedikerade valarbetare spridda över landet.