söndag 16 november 2008

Det är alltid kul att läsa om sig själv

Ibland funderar jag på om jag inte skriver den här bloggen till stor del för att jag tycker om att läsa om mig själv. Jag är rysligt nyfiken på att veta vad som händer i mitt liv och hur jag tänker kring olika frågor. Och då kan jag ju alltid glida in här på min blogg och läsa om vad som hänt på sistone. Jag är nog beredd att gå så långt att jag vågar hävda att jag är min bloggs trognaste läsare. Det finns inte ett ord här på bloggen som jag inte har läst.

Men det är faktiskt ännu roligare att läsa om mig på andra platser. De senaste dagarna har jag varit nere i Lund för att träffa vänner och gå på middagar och mitt blogg- och nyhetsläsande har därför hamnat på sparlåga. Men idag fick jag tid över och letade reda på UNT-artikeln från i fredags där jag får säga ett par kloka meningar. Upptäckte till mig glädje att jag även fanns med på bild.

Nu är kanske inte alla lika intresserade av vad jag tycker. Däremot så brukar väldigt många intressera sig för vad media tycker. UNTs ledare har gått ut med en vädjan om att folk ska komma in med goda argument för varför de som liberal tidning ska vara för eller emot lagförslaget vilket jag hoppas så många som möjligt tar tillfället i akt att göra.

Själv ska jag sätta mig och läsa ikapp alla artiklar och blogginlägg om Ipred som trillat in de senaste dagarna. Förhoppningsvis med ett nytt inlägg här som följd.

Inga kommentarer: